Tipy, ako ušetriť peniaze: Nakupujte tovar v zľave!

Tipy, ako ušetriť peniaze: Nakupujte tovar v zľave!
V každom ročnom období sa na nás valia z každej strany. Zľavy, akcie a výpredaje sú pokušením pre zákazníkov a zdá sa, že obchodníci veľmi dobre vedia, ako „zaútočiť“ na našu peňaženku. Marketingoví špecialisti sa na všetky zľavy a akcie pripravujú aj niekoľko mesiacov pred ich spustením. Poradíme vám, na čo si dať pozor, aby váš nákup skutočne výhodným bol.

Plánované nákupy

Trh ponúka nekonečné množstvo výrobkov a tovaru v každom segmente. Patríte medzi ľudí, ktorí nemíňajú zarobené peniaze bezhlavo a každú investíciu si dôkladne premyslia? Plánované nákupy dokážu ušetriť peniaze a čas preverí aj vašu potrebu, či danú vec skutočne potrebujete. Väčšina e-shopov prichádza s bohatou ponukou výrobkov  a rovnako ponúkajú možnosť vložiť tovar do nákupné košíka bez povinnosti platenia, alebo si jednoducho vybrané kúsky oblečenia, kozmetiku, elektroniku či nové lyže uložíte do „obľúbených“. Okrem pohodlného návratu k nákupu, bez zbytočného opakovaného vyhľadávania, môžete týmto spôsobom sledovať aj cenu. A k začnú výpredaje, ihneď viete zhodnotiť, koľko pri nákupe ušetríte. 

Nástrahy zliav a výpredajov

Výpredajové šialenstvo prichádza niekoľko krát do roka a podľahnúť lákavým cenám nie je vôbec zložité. Otázkou je, či vo výpredajoch reálne ušetríte alebo len naletíte červeným cenovkám a šikovným trikom obchodníkov. Predtým, ako otvoríte ponuku e-shopu alebo navštívite kamennú predajňu si ujasnite, či danú vec potrebujete alebo ju len chcete. Rovnako, či by ste boli ochotní do nej investovať peniaze aj v tom prípade, ak by v zľave nebola. Inak som môže veľmi ľahko stať, že sa vaša domácnosť premení na skladisko síce zlacnených, ale nepotrebných vecí. A to je len začiatok.

VEDELI STE, ŽE: Obchodné reťazce, ako aj eshopy, využívajú psychologické vedomosti na to, aby ste ostali na stránke alebo v obchode čo najdlhšie. Čo myslíte, prečo ste v potravinách nikdy nevideli hodiny?

Praktiky v online prostredí

Nie je nič pohodlnejšie, ako v pohodlí domova a pár klikmi nakúpiť a vyhnúť sa davom ľudí, bažiacich po výhodnej cene. Kým v predajni na vás nikto s kúpou netlačí, online prostredie využíva praktiky, ktoré často nútia k rýchlemu a bezhlavému míňaniu. Pri vybranom tovare sa vám môže zobrazovať informácia, koľko ľudí si ho tiež prezerá, kedy bol tovar naposledy zakúpený či dokonca to, že sa o chvíľu vypredá a vy máte poslednú možnosť. V konečnom dôsledku sa však veľmi ľahko môže stať, že to, čo ste ušetrili si priplatíte napríkad na poštovnom.

Dôveruj, ale preveruj!

Ak chcete seriózne pri nakupovaní ušetriť myslite na to, že nie každá zľava skutočnou zľavou je. Praktiky obchodníkov sú rôzne. Niektorí napríkad umelo navýšia cenu produktu, aby ju o pár dní mohli znížiť. Zákazník si v konečnom dôsledku zakúpi tovar za plnú sumu alebo s minimálnou výhodou. Nehovoriac o tom, že suma za ten istý produkt môže byť v rôznych e-shop rozdielna. Ak si teda robíte zálusk na novú práčku, bicykel či televízor, poslúžiť môže porovnávač cien. Ten za pár sekúnd vyhľadá vami zvolený produkt za najnižšiu cenu s priamym odkazom na obchod, ktorý ho ponúka. Dôverujte, ale preverujte! Fantastické zľavy nemusia mať totiž s výhodnými ponukami nič spoločné a vo veľa prípadoch sú naozaj len návratom k priemernej trhovej cene.

Tipy, ako pri nákupoch ušetriť

Každý chce z času na čas niečo ušetriť. Keď sa tak stane, zavalí nás príjemný pocit. Akoby pocit malého víťazstva. Ako však na nákupoch ušetriť vždy a nielen v povianočných výpredajoch? Možností je viac. Tu je niekoľko z nich:

  • zľavové portály
  • zľavové kupóny
  • predplatné
  • cashback portály
  • poštovné zdarma
  • sociálne siete a newsletter
  • platba kartou online
  • klasické letáky
  • vernostný program.

Zľavové portály

Odkladáte výlet alebo kozmetičku, lebo je to aktuálne pre vás veľa peňazí? Za wellness či skrášľovacie procedúry už nemusíte zaplatiť plnú sumu. Čoraz viac prevádzok, hotelov i reštaurácií sa oddáva zľavovým portálom, aby zachytili nových potenciálnych zákazníkov. Stačí si len vybrať z množstva aktuálnych akcií. Obdržíte voucher, s ktorým sa už len stačí preukázať v prevádzke.

Zľavové kupóny

Predtým, ako kliknete vo vašom košíku na tlačidlo „zaplatiť”, uistite sa, či daný portál neponúka nejaký zľavový kód. Zväčša sú akcie dostatočne zvýraznené, no nie je to pravidlom. Ak nič nenájdete, pozrite sa na zľavové kupóny u nás na webe.

Ak daný e-shop neponúka žiadny zľavový kód, nič nie je stratené. Poobzerajte sa po kódoch, ktoré ponúkajú iné e-shopy s rovnakým sortimentom, aký hľadáte.

Predplatné

Určite sa vám neraz stalo, že ste čítali článok v online denníku a zrazu vám vyskočilo okienko, že je zamknutý. Väčšina obsahu online časopisov je výhradne pre predplatiteľov. Je možné zakúpiť si vždy len odomknutie daného článku, no ak čítate radi a veľa, odporúčame vám zakúpiť si predplatné. V konečnom dôsledku je to najvýhodnejšie.

noviny

Cashback portály

Vrátenie peňazí z každého nákupu nie je žiadna predloha na sci-fi poviedku. Tento systém sa udomácnil už aj na Slovensku, a tak si viete dopriať odmeny aj vy. Využitie cashback portálov, a máme ich niekoľko, sa oplatí najmä pri veľkých nákupoch. Napríklad pri nákupe drahej letenky alebo nábytku to nebudú len drobné. Systém cashbacku začali uplatňovať aj niektoré banky. Opýtajte sa v tej vašej.

Poštovné zdarma

Každý online obchod využíva túto akciu aspoň v určitej forme. Niekedy ide o vysokú čiastku, za ktorú musíte v e-shope nakúpiť, aby vám priniesli váš nákup zdarma. Inokedy je to okolo 20 €, čo už nie je také zlé. Pokiaľ vám chýbajú dve-tri eurá do poštovného zdarma, radšej si kúpte niečo navyše, nakoľko poštovné môže byť ešte vyššie. Ďalším spôsobom, ako ušetriť na poštovnom, je opýtať sa známych, či niečo z daného obchodu nepotrebujú. Náklady na poštovné si následne rozdelíte.

Sociálne siete a newsletter

Určite ste sa už po príchode na e-shop stretli s "vyskakovacím" okienkom, ktoré vám ponúklo zľavu, ak sa prihlásite na odber noviniek. Znie to ako super deal, výmena mailu za spravidla 5 % alebo 10 %. Ide o bežné praktiky, ktoré ľudia málokedy odmietnu a nemali by ste ani vy. Ďalšou kapitolou sú sociálne siete a influenceri. Veľakrát nájdete známu osobnosť, ktorá propaguje nejaký produkt a “za odmenu” vám za to ponúka zľavový kód na nákup.

Platba kartou online

Znie to zvláštne, ale áno, aj toto vám prinesie zľavu na váš nákup. Platba na dobierku je pri väčšine e-shopov za príplatok. Vaše poštovné sa tak môže navýšiť aj o 4-5 €. Predajca má peniaze ihneď na svojom účte a pri malých nákupoch sa vám dobierka určite neoplatí. Myslite na to, keď budete najbližšie zadávať spôsob platby v košíku.

nákupný košík

Klasické letáky

Pri nákupoch v kamenných predajniach slúžia letáky ako také zľavové kódy. Brúsite si zuby na novú elektroniku? Chystáte sa na týždňový nákup potravín? Predtým, ako nákupy uskutočníte, prelistujte si letáky, aby ste vedeli, kde a kedy sú akcie. Veľa reťazcov sa z ekologických dôvodov zbavilo klasických papierových letákov, no vždy sú dostupné v online forme. Už sa nemusíte vyhovárať na to, že k vám letáky nikto neroznáša.

Vernostný program

Čím ste starší, začínate si uvedomovať, prečo mala vaša mama vždy v peňaženke 15 kariet do rôznych obchodov. V čase, keď neboli influenceri a ich zľavové kódy, bola toto forma zliav. Nie sú však na ústupe. Najmä potravinové reťazce a drogérie ponúkajú aj naďalej zaujímavé formy vernostných programov. Niektoré sú na báze bodov, ktoré keď sa akumulujú, môžete minúť na nákup vo forme kreditov. Iné si všímajú, čo najčastejšie nakupujete a každý mesiac vám pošlú zľavové kupóny na vaše obľúbené potraviny.

Nie je hanbou byť šetrným. Prečo by ste mali zbytočne míňať peniaze, keď nemusíte? Obchody od nás chcú, aby sme neustále nakupovali. Nie vždy nám to ale peňaženka dovolí. Hoci pokušenie býva veľké. Keď už nákupnej horúčke podľahnete, využite aspoň naše tipy, ktoré vám pomôžu aspoň niečo ušetriť.

Bonipo odporúča