Google ponúka možnosti zárobku. Vyskúšajte ich

Google ponúka možnosti zárobku. Vyskúšajte ich
Na internete si môžete zarobiť mnohými spôsobmi. Pochopiteľne, aj najväčší internetový vyhľadávač Google ponúka niekoľko možností. Najčastejšie prostredníctvom reklamy alebo aplikácie. O nich si povieme v článku.

Odpovede na rýchle prieskumy

Ak chcete získať nejaké peniaze, a to vo forme kreditu na nákup v Google Play, stačí vám začať vypĺňať rýchle prieskumy. Čo na to treba? Nič zložité. Len si stiahnete a nainštalujete aplikáciu Google Rewards App. Funguje však iba s operačným systémom Android. Na App Store sa zatiaľ nedá stiahnuť.

Ako to funguje? Veľmi jednoducho. Aplikácia vás požiada, aby ste odpovedali na jednoduché a krátke prieskumy (v priemere 5 otázok bez osobných údajov). Za odpovede potom dostanete kredity, ktoré môžete minúť na nákup v Google Play. Jednu vec však musíte mať na pamäti. A síce, že tieto prieskumy vždy po krátkom čase vypršia. Preto ich treba riešiť najlepšie hneď, ako sa vám zjavia v ponuke v aplikácii.

Google

Zobrazovanie reklám

Zarábanie cez Google sa však deje predovšetkým prostredníctvom zobrazovania reklám. Ak napríklad vlastníte webstránku a chcete prostredníctvom nej zarobiť, tak je množstvo spôsobov, ako to cez reklamy dosiahnuť. Najznámejšie a najpoužívanejšie sú nasledovné:

  • PPV reklama – platba za zobrazenie reklamy. Tento typ reklamy je jeden z najstarších modelov a v súčasnosti je už skôr na ústupe. Názov skratky (Pay Per View) napovedá, že vás platí inzerujúca firma len za zobrazenie svojej reklamy. Cena PPV reklamy sa pritom najčastejšie udáva v náväznosti za tisíc zobrazení.
  • PPC reklama – platba za preklik. Skratka je odvodená od skupiny slov Pay Per Click, čiže ide o platbu za kliknutie. V súčasnosti ide o najobľúbenejší model, pričom je dosť možné, že je aj pre bežného inzerenta najvýhodnejší. A to z dôvodu, že zadávateľ PPC reklamy platí len za skutočného návštevníka. PPC reklamu preto používa aj väčšina veľkých reklamných systémov, ako sú napríklad AdSence/Adwords, Sklik alebo Etarget. Tie v princípe ponúkajú inzerentom reklamný priestor a majiteľom webových stránok zase využitie ich reklamného priestoru. Zjednodušene povedané, na jednej strane tohto systému je inzerujúca spoločnosť, ktorá chce spropagovať svoje produkty či služby a na druhej strane je majiteľ webu. Ten je za menšiu finančnú odmenu potom ochotný zobrazovať reklamu od inzerenta na svojej webstránke. Preto ide o veľmi výhodný systém najmä pre začínajúcich blogerov. Pochopiteľne, ale za predpokladu vysokej návštevnosti webu. Čím je vyššia, tým viac na reklame zarobíte.
  • PPA reklama – platba za akciu. Niekedy je tento systém reklamy známejší pod pojmom Affiliate systém alebo Affiliate marketing. Skratka napovedá, že ide o platbu za nejakú akciu alebo výkon (Pay Per Action). Tento model reklamy sa tiež najčastejšie spája s PPS (Pay Per Sale) – platba za predaj. To znamená, že vám bude zaplatené, ak prostredníctvom vašej webstránky nájdete vami propagovanému e-shopu zákazníka. Vaša provízia sa pritom môže pohybovať v rozmedzí od 3 do 50 % zo zisku.
  • PPP reklama platba za zverejnenie PR článku. Na rozdiel od vyššie zmienených príkladov internetovej reklamy, kde išlo skôr o bannerovú (obrázkovú) reklamu, je PPP (Pay Per Post ) reklama postavená na báze odkazov. Znamená to, že inzerent platí za napísanie a umiestnenie PR článku o jeho webe, produktoch či službách. A to na web, či blog publishera.

Bonusový tip

Pokiaľ ste si už niekedy položili otázku – Ako zarobiť cez Google? – tak ste určite prišli na to, že bez webstránky to nepôjde v žiadnom prípade. Na webstránke totiž môžete prezentovať a písať o niečom, čo vás baví a v čom ste dobrí. Váš elán a nadšenie pre tému sa časom určite odrazia aj na zvýšenej návštevnosti vášho webu. A to je správny čas, kedy môžete začať zarábať na reklame. Ako na to?

Na začiatok sa potrebujete zaregistrovať do jednej už zmienenej reklamnej spoločnosti (napríklad AdSence) a vložíte si na vašu webstránku reklamné jednotky. Na nich sa potom budú návštevníkom vašej webstránky zobrazovať reklamy od inzerujúcich spoločností. Pokiaľ na takúto reklamu zákazník klikne, máte vyhraté. Samozrejme, ak sa tak stane v čo najväčšom počte.


Záver

V súčasnosti je najpoužívanejší reklamný model PPC reklama, pričom výška zárobku prostredníctvom Google a reklamných systémov závisí len od vašej fantázie a kreativity. Pokiaľ sa vám podarí dosiahnuť vysokú sledovanosť vašej webstránky, odrazí sa to aj na provízii za reklamu.

Bonipo odporúča