Ešte nezarábate na Instagrame? Pozrite si ako začať

Ešte nezarábate na Instagrame? Pozrite si ako začať
Zarábanie cez Instagram spočíva predovšetkým v počte followerov a v následnej prezentácii značky, výrobkov alebo služieb. Čím je ich viac, tým máte lepšie možnosti a vyšší zárobok. Keďže Instagram funguje na princípe sebaprezentácie, musíte sa stať influencerom s aktívnou komunitou okolo seba, a to na princípe zdieľania fotografií a videí s čo najväčším počtom užívateľov po celom svete. Ako to dosiahnuť? Povieme si v našom článku.

Zviditeľnenie profilu na Instagrame a získavanie followerov 

Ako všade inde, tak aj na Instagrame platí základné pravidlo, že obsah predáva. Cieľom instagram biznisu je preto zverejňovanie kvalitných a originálnych fotografií, ktoré sprevádza odľahčený a zaujímavý text. Ako prvé si však každý návštevník Instagramu všimne váš profil, preto by ste si mali dať záležať hlavne na ňom. Z profilu by malo byť každému zrejmé, čomu sa na Instagrame venujete.

Príspevky zverejňujte pravidelne a nemajte medzi nimi príliš dlhé časové rozostupy. Dbajte ale na to, aby kvantita neprevýšila kvalitu publikovaných príspevkov. Lepšie je uverejniť jeden príspevok denne, ale zaujímavý a k veci, ako desiatky príspevkov, ktoré v mnohých začnú budiť akurát dojem spamu. 

Vaším cieľom je dosiahnuť, aby fanúšikovia netrpezlivo čakali na každý váš ďalší príspevok. Takýmto spôsobom si dokážete vybudovať účet so skvelým potenciálom a pripraviť si pôdu na zárobok. Je preto dôležité, aby ste boli kreatívny, originálny a príspevky zdieľajte iba vtedy, pokiaľ majú k vašej téme čo povedať. Jednoducho povedané, treba si vybrať tému, ktorá vás zaujíma a držať sa jej. 

instagram_2

Akými spôsobmi môžete na Instagrame zarábať?

Možností zárobku na tejto sociálnej sieti je hneď niekoľko, vyberáme najdôležitejšie:

Propagácia vlastnej tvorby – napríklad pokiaľ fotíte vynikajúce fotografie, kreslíte pekné obrázky alebo striháte skvelé videá. V takomto prípade je Instagram skvelou voľbou. Dokonca je ideálnym aj na šírenie vlastného textu formou nejakého písaného diela alebo e-knihy. Aj šikovné ruky si tu môžu prísť na svoje a touto cestou propagovať svoje výrobky či ručnú prácu od výmyslu sveta. Kreativite sa medze nekladú.

Propagácia vlastných služieb a výrobkov – ideálne pre prezentáciu reštaurácií, barov či hotelov. Na svoje si však prídu aj napríklad predajcovia nábytku, rôzni remeselníci alebo dokonca zubní špecialisti.

Propagácia výrobkov a služieb iných užívateľov – reklama pre iných instagramových užívateľov môže mať na vašom profile rôzne formy. Najčastejšou je forma fotografie alebo videa s propagovaným výrobkom, prípadne upútavkou na konkrétnu službu. Samozrejme, všetko musí byť doplnené vhodným a kreatívnym textom, ktorý vzbudí medzi followermi záujem. Výška honorára závisí na dohode so zadávateľom reklamy. Najlepší influenceri sa dokonca môžu stať prostredníctvom svojho Instagramu tvárou nejakej svetoznámej značky.

Affiliate reklama spočíva v odmene za predaný kus tovaru. Váš follower musí kliknúť na vami pridaný konkrétny a platne registrovaný odkaz, prostredníctvom ktorého sa zaznamená vaše doporučenie.

Instagram_3

Podoby spolupráce na Instagrame

Pokiaľ už vlastníte úspešnú stránku na Instagrame, tak vás určite bude zaujímať, ako začať s niekým spoluprácu a ako zarábať. Tento krok je možný predovšetkým vďaka nástrojom, ktoré spájajú influencerov so značkami rôznych firiem. Bavíme sa napríklad o aplikáciách Reward či LaFluence, ktoré vám umožnia aj vyplácanie odmien. 

V čom teda konkrétne spočíva možnosť zárobku na Instagrame? Uvádzame niektoré najpoužívanejšie podoby obchodnej spolupráce, ktorú umožňuje instagramový účet:

  • Jednorázové postovanie fotografie s konkrétnym produktom či značkou - niekedy namiesto finančnej odmeny dostanete možnosť ponechať si výrobok.
  • Dlhodobá spolupráca a opakovanie niekoľkých postov - ich počet závisí na dohode medzi vami a zadávateľom reklamy na produkt alebo službu.
  • Instagram stories - na základe dohody o konkrétnom produkte alebo zmienke o ňom vo vašom príbehu.
  • Odkaz na konkrétne webové stránky – zvyčajne si ich pridáte do profilu svojho účtu.
  • Súťaž na Instagrame - vyhlasuje sa na konkrétne produkty alebo služby, prípadne na zľavové kupóny pre nákup v konkrétnom obchode či e-shope.

Bonusový tip

Nezabudnite využívať hashtagy (štítky k jednotlivým témam). Väčšina užívateľov Instagramu si práve prostredníctvom nich vyhľadáva informácie. Najlepšie totiž vystihujú ich záujem o danú tému. Šikovne zvolené hashtagy pomáhajú aj pri predaji fotografií, produktov a služieb. Dajte si ale pozor, aby jednotlivé hashtagy čo možno najlepšie reprezentovali konkrétnu fotografiu či video.

Užitočné rady na záver, ako zarobiť na Instagrame

  • Dajte si záležať na svojom instagramovom profile – uveďte všetky dôležité informácie o sebe. Nezabudnite hlavne na kontaktné údaje, čomu sa venujete, o čom postujete, a podobne. Pridajte aj zopár kľúčových slov a niekoľko hashtagov.
  • Dbajte na pravidelné postovanie - vaše prípevky by sa mali objavovať na Instagrame minimálne raz až dvakrát za deň. Zároveň ale myslite aj na kvalitu svojich fotiek a videí.
  • Zlepšujte kompozíciu svojich fotiek – vždy sa je čo učiť. Pozerajte si aj cudzie účty a všímajte si, ktoré fotky majú veľký ohlas. Pri vlastných fotkách si ale dajte pozor na ich otextovanie, vždy by malo ísť o niečo trefné a originálne.
  • Porozumejte hashtagom – porozmýšľajte, ktoré hashtagy si vyberiete, aby ste oslovili čo najväčšie publikum. Často pomáha vytvorenie vlastného zoznamu hashtagov, ktoré budete používať pri svojich jednotlivých fotkách.
  • Nezabudnite komunikovať so svojimi followermi – vybudujte si okolo svojho účtu aktívnu komunitu užívateľov. Vo svojich popiskách označujte aj iných influencerov a budujte si s nimi dobré vzťahy.
  • Nezabúdajte na Instastories – prostredníctvom nich sa rozširuje váš vplyv, a vás tak bude vo virtuálnom instagramovom svete viac vidieť.

Bonipo odporúča