Ešte nezarábate na Instagrame? Pozrite si ako začať
Zviditeľnenie profilu na Instagrame a získavanie followerov
Ako všade inde, tak aj na Instagrame platí základné pravidlo, že obsah predáva. Cieľom instagram biznisu je preto zverejňovanie kvalitných a originálnych fotografií, ktoré sprevádza odľahčený a zaujímavý text. Ako prvé si však každý návštevník Instagramu všimne váš profil, preto by ste si mali dať záležať hlavne na ňom. Z profilu by malo byť každému zrejmé, čomu sa na Instagrame venujete.
Príspevky zverejňujte pravidelne a nemajte medzi nimi príliš dlhé časové rozostupy. Dbajte ale na to, aby kvantita neprevýšila kvalitu publikovaných príspevkov. Lepšie je uverejniť jeden príspevok denne, ale zaujímavý a k veci, ako desiatky príspevkov, ktoré v mnohých začnú budiť akurát dojem spamu.
Vaším cieľom je dosiahnuť, aby fanúšikovia netrpezlivo čakali na každý váš ďalší príspevok. Takýmto spôsobom si dokážete vybudovať účet so skvelým potenciálom a pripraviť si pôdu na zárobok. Je preto dôležité, aby ste boli kreatívny, originálny a príspevky zdieľajte iba vtedy, pokiaľ majú k vašej téme čo povedať. Jednoducho povedané, treba si vybrať tému, ktorá vás zaujíma a držať sa jej.
Akými spôsobmi môžete na Instagrame zarábať?
Možností zárobku na tejto sociálnej sieti je hneď niekoľko, vyberáme najdôležitejšie:
Propagácia vlastnej tvorby – napríklad pokiaľ fotíte vynikajúce fotografie, kreslíte pekné obrázky alebo striháte skvelé videá. V takomto prípade je Instagram skvelou voľbou. Dokonca je ideálnym aj na šírenie vlastného textu formou nejakého písaného diela alebo e-knihy. Aj šikovné ruky si tu môžu prísť na svoje a touto cestou propagovať svoje výrobky či ručnú prácu od výmyslu sveta. Kreativite sa medze nekladú.
Propagácia vlastných služieb a výrobkov – ideálne pre prezentáciu reštaurácií, barov či hotelov. Na svoje si však prídu aj napríklad predajcovia nábytku, rôzni remeselníci alebo dokonca zubní špecialisti.
Propagácia výrobkov a služieb iných užívateľov – reklama pre iných instagramových užívateľov môže mať na vašom profile rôzne formy. Najčastejšou je forma fotografie alebo videa s propagovaným výrobkom, prípadne upútavkou na konkrétnu službu. Samozrejme, všetko musí byť doplnené vhodným a kreatívnym textom, ktorý vzbudí medzi followermi záujem. Výška honorára závisí na dohode so zadávateľom reklamy. Najlepší influenceri sa dokonca môžu stať prostredníctvom svojho Instagramu tvárou nejakej svetoznámej značky.
Affiliate reklama – spočíva v odmene za predaný kus tovaru. Váš follower musí kliknúť na vami pridaný konkrétny a platne registrovaný odkaz, prostredníctvom ktorého sa zaznamená vaše doporučenie.
Podoby spolupráce na Instagrame
Pokiaľ už vlastníte úspešnú stránku na Instagrame, tak vás určite bude zaujímať, ako začať s niekým spoluprácu a ako zarábať. Tento krok je možný predovšetkým vďaka nástrojom, ktoré spájajú influencerov so značkami rôznych firiem. Bavíme sa napríklad o aplikáciách Reward či LaFluence, ktoré vám umožnia aj vyplácanie odmien.
V čom teda konkrétne spočíva možnosť zárobku na Instagrame? Uvádzame niektoré najpoužívanejšie podoby obchodnej spolupráce, ktorú umožňuje instagramový účet:
- Jednorázové postovanie fotografie s konkrétnym produktom či značkou - niekedy namiesto finančnej odmeny dostanete možnosť ponechať si výrobok.
- Dlhodobá spolupráca a opakovanie niekoľkých postov - ich počet závisí na dohode medzi vami a zadávateľom reklamy na produkt alebo službu.
- Instagram stories - na základe dohody o konkrétnom produkte alebo zmienke o ňom vo vašom príbehu.
- Odkaz na konkrétne webové stránky – zvyčajne si ich pridáte do profilu svojho účtu.
- Súťaž na Instagrame - vyhlasuje sa na konkrétne produkty alebo služby, prípadne na zľavové kupóny pre nákup v konkrétnom obchode či e-shope.
Bonusový tip
Nezabudnite využívať hashtagy (štítky k jednotlivým témam). Väčšina užívateľov Instagramu si práve prostredníctvom nich vyhľadáva informácie. Najlepšie totiž vystihujú ich záujem o danú tému. Šikovne zvolené hashtagy pomáhajú aj pri predaji fotografií, produktov a služieb. Dajte si ale pozor, aby jednotlivé hashtagy čo možno najlepšie reprezentovali konkrétnu fotografiu či video.
Užitočné rady na záver, ako zarobiť na Instagrame
- Dajte si záležať na svojom instagramovom profile – uveďte všetky dôležité informácie o sebe. Nezabudnite hlavne na kontaktné údaje, čomu sa venujete, o čom postujete, a podobne. Pridajte aj zopár kľúčových slov a niekoľko hashtagov.
- Dbajte na pravidelné postovanie - vaše prípevky by sa mali objavovať na Instagrame minimálne raz až dvakrát za deň. Zároveň ale myslite aj na kvalitu svojich fotiek a videí.
- Zlepšujte kompozíciu svojich fotiek – vždy sa je čo učiť. Pozerajte si aj cudzie účty a všímajte si, ktoré fotky majú veľký ohlas. Pri vlastných fotkách si ale dajte pozor na ich otextovanie, vždy by malo ísť o niečo trefné a originálne.
- Porozumejte hashtagom – porozmýšľajte, ktoré hashtagy si vyberiete, aby ste oslovili čo najväčšie publikum. Často pomáha vytvorenie vlastného zoznamu hashtagov, ktoré budete používať pri svojich jednotlivých fotkách.
- Nezabudnite komunikovať so svojimi followermi – vybudujte si okolo svojho účtu aktívnu komunitu užívateľov. Vo svojich popiskách označujte aj iných influencerov a budujte si s nimi dobré vzťahy.
- Nezabúdajte na Instastories – prostredníctvom nich sa rozširuje váš vplyv, a vás tak bude vo virtuálnom instagramovom svete viac vidieť.