Výhody a nevýhody nákupu v zahraničných e-shopoch: Na čo si dať pozor

Výhody a nevýhody nákupu v zahraničných e-shopoch: Na čo si dať pozor

Nakupovanie v zahraničných e-shopoch je v našich končinách čoraz populárnejšie. Vďaka internetu môžeme z pohodlia domova získať produkty, ktoré na Slovensku nie sú dostupné alebo sú za vyššiu cenu. Avšak s nákupom mimo krajiny prichádzajú aj isté riziká. Poďme sa pozrieť na to, aké sú výhody a nevýhody zahraničného nakupovania a na čo by ste si mali dať pozor.


Výhody nákupu v zahraničných e-shopoch

  1. Nižšie ceny a väčší výber Zahraničné e-shopy často ponúkajú produkty za nižšie ceny ako domáce obchody. Napríklad elektronika, oblečenie alebo doplnky do domácnosti môžete kúpiť za výrazne priaznivejšie ceny. Niekedy ide o zľavy až 30-50 % oproti lokálnym obchodom. Okrem toho zahraničné obchody môžu mať omnoho širší sortiment, z ktorého si vyberie každý.

  2. Exkluzívne produkty Mnoho zahraničných značiek nemá na Slovensku oficiálne zastúpenie. To znamená, že produkty ako luxusná kozmetika, dizajnérske oblečenie či špecifické elektronické zariadenia nie sú dostupné v našich kamenných predajniach. V zahraničných e-shopoch ich však môžete jednoducho nájsť a objednať.

  3. Sezónne a špeciálne zľavy Black Friday, Cyber Monday, letné výpredaje alebo povianočné zľavy sú v zahraničí mnohokrát intenzívnejšie ako na Slovensku. Zľavy môžu byť až 70 % na vybraný tovar. Okrem toho mnohé zahraničné e-shopy ponúkajú zľavové kupóny alebo cashback programy, ktoré zvyšujú úspory.

  4. Zážitok z nakupovania Objednávanie produktov zo zahraničia prináša určitý element dobrodružstva. Človek sa teší na balík, sleduje jeho cestu cez rôzne krajiny a proces sleduje s nadšením. Tento aspekt pridáva do nakupovania nový rozmer a zážitok.


Nevýhody nákupu v zahraničných e-shopoch

  1. Dlhšie dodacie lehoty Kým balík dorazí na Slovensko, môže to trvať aj niekoľko týždňov, najmä ak je tovar odosielaný z Číny alebo USA. Expresná doprava je síce možná, ale často je veľmi drahá a môže prevýšiť cenu samotného produktu.

  2. Možnosť colných poplatkov a DPH Pri nákupe z krajín mimo EÚ treba počítať s možnosťou colných poplatkov a DPH. Ak hodnota balíka prekročí určitú hranicu (aktuálne 150 €), budete musieť zaplatiť clo a DPH. Tieto dodatočné náklady môžu značne navýšiť cenu objednávky.

  3. Reklamácie a výmeny Vybavenie reklamácie v zahraničí je často komplikované a drahé. Napríklad, ak produkt nefunguje alebo nepríde v požadovanom stave, náklady na dopravu naspäť môžu byť vysoké. Okrem toho reklamačné procesy v zahraničí trvajú dlhšie a sú menej flexibilné.

  4. Neistota kvality Nie všetky zahraničné obchody sú spoľahlivé. Hrozí riziko, že produkt nebude zodpovedať popisu alebo bude nekvalitný. Niekedy môžete dostať falzifikáty alebo tovar, ktorý nemá rovnakú životnosť ako originál.

Na čo si dať pozor pri nákupe

  1. Overenie e-shopu Pred nákupom si vždy skontrolujte recenzie a hodnotenia obchodu na fórach alebo recenzných portáloch ako Trustpilot. Vyhnite sa neznámym stránkam bez referencií.

  2. Platobná metóda Uprednostňujte platbu kartou alebo cez PayPal. Tieto spôsoby platby poskytujú určitú mieru ochrany v prípade podvodu alebo nedodania tovaru.

  3. Dodacie podmienky a clo Zistite si, z ktorej krajiny sa produkt odosiela a aké sú podmienky prepravy. Uistite sa, že rátate s možnosťou colných poplatkov a dlhšieho dodania.

  4. Komunikácia s predajcom Ak nie ste si istí veľkosťou alebo parametrami produktu, kontaktujte predajcu a opýtajte sa na detaily. Zrozumiteľná komunikácia môže predísť nedorozumeniam a nesprávnym objednávkam.

 



Bonipo odporúča