Rýchlo návod, ako zarábať na YouTube
Zarábanie na YouTube – prvý krok
Princíp ako zarobiť na YouTube je veľmi jednoduchý. Funguje na princípe reklám. Ide presne o tie reklamy, ktoré sa vám zobrazujú pred, počas, alebo po videu (pokiaľ nemáte AdBlock). Tie potom autorom videí zarábajú peniaze. Aby ste si však toto zobrazovanie reklám vo vašich videách mohli aktivovať, musíte splniť dve nasledovné kritériá:
- Stať sa partnerom YouTube – veľmi jednoduché. Stačí sa prihlásiť na váš účet na YouTube a potom kliknúť na ikonu vášho profilu. Z menu si vyberte možnosť Štúdio YouTube a následne kliknite na položku Ďalšie funkcie. Tu si vyberte možnosť Stav a funkcia. Zobrazí sa vám nová stránka, kde už stačí iba vyznačiť položku Speňaženie a následne ju Povoliť. Potom si už iba prečítate podmienky, potvrdíte ich a počkáte si na schválenie vášho partnerského účtu.
- Založiť si Google AdSense účet – dôležitý, aby ste vôbec prostredníctvom YouTube začali zarábať. Tu však treba splniť istú podmienku. A síce, že potrebujete aspoň 1000 odberateľov a mať za posledný rok aspoň 4000 hodín sledovania vašich videí od iných užívateľov. Potom už vášmu zarábaniu na YouTube nič nestojí v ceste.
Najčastejšie spôsoby zarábania na YouTube
AdSence reklama
Pochopiteľne, väčšina z nás si spája zárobok na YouTube s už zmienenou reklamou - AdSense. Tiež veľa začínajúcich youtuberov v súvislosti s ich vstupom do video sveta premýšľa práve nad touto formou zárobku. Má to však svoje úskalia. Na dosiahnutie naozaj vysokých zárobkov pomocou tejto reklamy musíte byť už známy a zabehnutý. Prečo?
Hlavným dôvodom je, že peniaze za reklamu nezískavate za počet vašich odberateľov videí, ani za lajky, ktoré videá dostanú. AdSence zárobok vám nabehne iba vtedy, ak si niekto klikne na reklamu, ktorá je zobrazená pri vašich videách. A to samozrejme neurobí každý váš odberateľ. Navyše nezabúdajte, že veľa užívateľov YouTube má zapnutý AdBlock. Vo všeobecnosti to vychádza približne tak, že za 1000 pozretí vášho videa zarobíte niečo okolo 1 USD.
Rovnako nezabúdajte, že na to, aby ste mohli vôbec pomýšľať nad zárobkom z reklám, musíte splniť určité podmienky. Konkrétne napríklad potrebujete dosiahnuť stav, kedy váš YouTube kanál dosiahne minimálne 10-tisíc zhliadnutí. Rovnako nezabudnite, že ak budete nadmieru úspešný, bez živnostenského listu sa asi nezaobídete.
Predaj predmetov
Pokiaľ máte a sledujete svojich obľúbených youtuberov, určite vám neunikol termín – merch. Je odvodený od slova merchandise a ide o predaj vlastných reklamných predmetov. Môžete sa k nim dostať napríklad tak, že rozkliknete popis videa nejakého známeho youtubera, ktorý vás nasmeruje na príslušnú webstránku, kde si tieto predmety môžete kúpiť. Najčastejšie ide o tričká s potlačou, šiltovky, mikiny s unikátnym vzorom, slnečné okuliare, náramky... Tí najslávnejší youtuberi už majú, samozrejme, vytvorenú svoju vlastnú značku – brand.
Niekto predáva tieto predmety prostredníctvom webstránky svojej agentúry, niekto ďalší sa zase radšej dohodne s konkrétnym e-shopom. Prípadne si tieto predmety nechá vyrobiť na zakázku a predáva ich na vlastnej webstránke. Hlavná zásada je nespoliehať sa iba na popis pri videu. Ten si iba málokto rozbalí a nechá si zobraziť link s ponukou merchu. Rozhodne lepšou cestou je nenápadne tieto svoje produkty propagovať vo svojich videách. Alebo môžete začať fungovať na affiliate spolupráci – príde objednávka na tovar, príslušná firma ho vyrobí a vy získate províziu z predaja.
Video sponzoring
Obľúbenou možnosťou, ako zarobiť peniaze na YouTube je začať individuálnu spoluprácu a svoje videá publikovať ako sponzorované. Inak povedané, dohodnete sa s inzerentom a natočíte video, kde v jeho obsahu bude nejaké promo konkrétnej značky na produkt alebo službu.
Najčastejšie môžete začať spoluprácu s nejakým e-shopom, ktorému takýmto spôsobom robíte reklamu a vy za svoje videá beriete províziu. Zo začiatku väčšinou ide o spoluprácu na báze bartrového obchodu (produkt zadarmo), prípadne o tzv. unboxing (rozbaľovanie balíčkov s nejakou značkou). Časom sa však samozrejme môžete vypracovať aj na peňažné provízie, ktoré nemusia byť vôbec nízke.